petek, 25. februar 2011

Življenjepis

Osebni podatki
Ime in priimek: Božidar Kante
Rojstni podatki: rodil sem se 19. 5. 1951 v Preserjih pri Komnu
Zakonsko stanje: poročen, brez otrok

Izobrazba
Srednja šola: Gimnazija v Novi Gorici, kjer sem maturiral leta 1970.
Dodiplomski študij: Leta 1970  sem se vpisal na Filozofsko fakul­teto ljubljanske univerze, kjer sem študiral kot A predmet filo­zofijo, kot B predmet pa primerjalno književnost in literarno teorijo. Diplomiral sem leta 1977.
Podiplomski študij: Leta 1994 sem prijavil doktorsko diser­tacijo z naslovom Metafora in kontekst v filozofiji jezika in duha na Filozofski fakulteti v Ljubljani, Oddelek za filozofijo. Ker nisem imel doseženega magistrskega naziva, sem leta 1994 uspešno opravil rigoroz, junija 1995 pa tudi uspešno zagovarjal doktorsko disertacijo. Naslednje leto (1996) sem bil izvoljen za docenta za analitično filozofijo in filozofijo kognitivnih znanosti. Leta 2001 sem bil izvoljen za izr. prof. za analitično filozofijo in estetiko, leta 2006 pa za red. prof. za filozofijo.
Specializacije, strokovna izpopolnjevanja: Leta 1993 sem se v okviru TEMPUS programa Phenomenology and Cognitive Science 4 mesece (februar-maj) izpopolnjeval na Univerzi v Trstu. Julija 1994 sem opravil tritedensko specializacijo na Tehniški univerzi v Berlinu, Oddelek za filozofijo. Leta 1998 sem ravno tako v okviru TEMPUS programa opravil 14-dnevno specializacijo na CREI v Parizu.

Zaposlitve
V šol. letu 1975/76 sem honorarno poučeval filozofijo na Gimnazi­ji Bežigrad, v šol. letu 1976/77 pa na Gimnaziji v Novi Gorici. Po odsluženem vojaškem roku sem se maja 1979 zaposlil kot biblio­tekar — vodja knjižnice Oddelka za filozofijo na Filozofski fakulteti v Ljubljani. Od leta 1989 do leta 1994 sem vodil Osrednjo humanistično knjižnico v ustanavljanju na Filozofski fakulteti v Ljubljani. Leta 1996 sem se zaposlil na Pedagoški fakulteti oziroma Filozofski fakulteti v Mariboru, najprej kot docent (1996-2001), potem pa od leta 2001 najprej kot izredni profesor, od leta 2006 pa kot red. prof.

Znanstvenoraziskovalna dejavnost
Pregled moje bibliografije, ki trenutno obsega 210 enot, kaže na dejstvo, da sem s svojim znanstvenoraziskovalnim delom obogatil zakladnico domačega filozofskega znanja in si utrl pot tudi na mednarodno filozofsko prizorišče. Objavljam v priznanih domačih in tujih revijah, zbornikih ter znanstvenih knjigah (Croatian Journal of Philosophy – Devitt on Empty Names, Acta Analytica — Is metaphor really a demonstrative?,1998, Filozofski vestnik — Descartes, introspekcija in zaznavanje, 1996, Analiza — Okus: na presečišču objektivnega in subjektivnega, 1999, Problemi — Dve interpretaciji Aristotelove Poetike, 1980, Anthropos — Dobesedni pomen, pogoji resnice in teorija ozadja, Filozofska istraživanja — Metodološki individualizam i povijest: ili u kakvom smislu imaju društvena djelovanja uzročnu snagu?, 1999, Časopis za kritiko znanosti — Toleranca in računalniška omrežja, 1994, Poligrafi — Predhodniki in nasledniki, 1999, Modellierung von Geschichte und Kultur — Collingwood’s philosophy of history and contemporary philosophies of mind (Husserl, Wittgenstein), 2000, Handbook: Philosophy & Cognitive Science — Sensory and categorial intuition in Husserl’s Logical Investigations, 1996, Čarnijev zbornik — Metodološki individualizem in zgodovina, 1998, Kamniški sociološki zbornik — Modeli razumevanja zgodovine - vnazajšnji ali vnaprejšnji retroaktivizem, 1999, Prispevki iz analitične filozofije — Metafora in spoznavanje, 1994, Zbornik predavanj/35. Seminar slovenskega jezika, literature in kulture — Sodobna literarna veda in filozofija na Slovenskem.
Z referati sem sodeloval in bil vabljen na številne domače (Prvi in drugi slovenski filozofski kongres, Festival znanosti, Sociološka delavnica, Seminar slovenskega jezika, literature in kulture) in tuje znanstvene simpozije (Avstrija — Dunaj, Celovec; Slovenija — Third European Congress of Analytical Philosophy v Mariboru, 14th International Congress of Aesthetics v Ljubljani, The phenomenological tradition in Slovenia, Austria and neighbourhood v Celju; Madžarska — Noszvaj, Budimpešta; ZDA — Boston; Nova Zelandija — Dunedin; Nemčija — Würzburg; Hrvaška — Reka, Japonska – 15th International Congress of Aesthetics v Tokiu, Brazilija – 16th International Congress of Aesthetics v Riu de Janeiru, Kitajska - 17th Internation Congress of Aesthetics v Beijingu ).
Sem avtor monografije Metafora in kontekst, ki je izšla leta 1996. Monografija velja za prvi celoviti prikaz te tematike v našem prostoru in je — med drugim — pomembna tudi zato, ker je na obravnavano področje uvedla strog analitični pristop. Ob izidu knjige je na Pedagoški fakulteti v Mariboru potekal dvodnevni simpozij.
Plod mojega znanstvenoraziskovalnega in pedagoškega dela je monografija Kaj je metafora? (1998), ki sem jo uredil. Opravil sem izbor tekstov, jih prevedel in napisal tudi spremno besedo. Leta 2001 je izšel moj recenzirani univerzitetni učbenik z naslovom Filozofija umetnosti. Vsebina učbenika je bila predmet enodnevnega simpozija, ki je potekal leta 2003 na Pedagoški fakulteti v Mariboru. Leta 2009 je izšla moja zadnja monografija Estetika narave.
V letih 1988-1992 sem kot raziskovalec sodeloval v raziskovalnem programu Filozo­fija v okviru Znanstvenega inštituta Filozofske fakultete v Ljubljani, kjer sem opravil raziskave v okviru svojega podprojekta z naslovom Teorije metafore v angloameriški filozo­fiji jezika. Od leta 1992 naprej sem bil  s svojo nalogo Vsebine zavesti: odnos med čutnim in katego­rialnim vključen v znanstvenoraziskovalni projekt Logika, metodologija in kognicija na Filozofski fakulteti v Ljubljani, od leta 1995 naprej pa tudi vključen v znanstvenoraziskovalni projekt Slovenska filozofska terminologija, filozofski leksikon, bibliografija in dokumetacija, ki je potekal v okviru Filozofskega inštituta ZRC SAZU.
Po prihodu na Pedagoško fakulteto v Maribor sem vodil znanstvenoraziskovalni projekt Filozofija in jezik (1998-2001), v letih 2001-2004 pa projekt Racionalizem kot usmeritev in racionalnost kot metoda, trenutno pa sem vključen v raziskovalno skupino na Oddelku za filozofijo.
Glavna področja mojega raziskovalnega dela so estetika, filozofija umetnosti, filozofija jezika in filozofija duha. Aprila 1994 sem za potrebe svojega raziskovalnega dela opravil nekaj raziskav v Husserlovem arhivu v Leuvenu (Belgija).

Strokovna dejavnost
S svojim delom in prizadevanji sem pustil vidne sledi na strokovnem področju filozofije. V letih 1980-1982 in 1988-1992 sem opravljal dolžnost tajnika Slovenskega filozofskega društva; kasneje sem bil član raznih organov tega društva. Sodeloval sem pri pripravi in izvedbi strokovnih predavanj v društvu ter organiziral prvi in drugi kongres slovenskih filozofov. Leta 1999 sem organiziral Third European Congress of Analytical Philosophy, kongres, na katerem je sodelovalo okrog 150 udeležencev z vseh kontinentov, razen Afrike. Kongres je pripomogel k uveljavitvi slovenske, še posebej pa mariborske analitične filozofije v širšem mednarodnem prostoru. Leta 2004 sem organiziral simpozij Art in context: Canadian perspectives and beyond.
Sem član Društva za analitično filozofijo in filozofijo znanosti (trenutno član izvršnega odbora); član Slovenskega društva za estetiko in član American Society of Aesthetics; član British Society for Aesthetics;  član Evropskega društva za analitično filozofijo (ESAP - Euro­pean Society of Analytical Philosophy). V slednjem sem bil v letih 1996-1999 dejaven kot tajnik.
Dejaven sem tudi na uredniškem področju: trenutno sem urednik domače revije Analiza in član uredništva mednarodne revije Acta Analytica. Sem tudi recenzent pri nekaterih tujih filozofskih revijah.
Opravljal sem tudi vlogo lokalnega koordinatorja CEEPUS programa št. BG-0104.

Pedagoška dejavnost
Še kot absolvent sem se zaposlil na Gimnaziji Bežigrad (1975/76), naslednje leto pa na Gimnaziji v Novi Gorici. Na obeh gimnazijah sem poučeval filozofijo. Po doktoratu so me leta 1996 izvolili za docenta za analitično filozofijo in filozofijo kognitivnih znanosti in sem na Filozofski fakulteti v Ljubljani prevzel predavanja in seminarje iz Uvoda v filozofijo in Filozofije za nefilozofe (izbirni predmet na Filozofski fakulteti) in Klasifikacije na Oddelku za bibliotekarstvo, ravno tako na Filozofski fakulteti v Ljubljani. Ta predavanje in seminarje sem izvajal vse do leta 1997/98, torej tudi še po tem, ko sem se redno zaposlil na Pedagoški fakulteti v Mariboru. Razen na Pedagoški fakulteti v Mariboru sem predaval še Filozofijo na AGRFT v Ljubljani. Trenutno predavam tudi predmet Pojmovna analiza na FHŠ v Kopru.
Na mariborski Filozofski fakulteti v Mariboru predavam estetiko in filozofijo umetnosti, na Pedagoški fakulteti pa sodelujem pri predmetu Forma in kontekst. Že nekaj let sodelujem tudi pri podiplomskem študiju filozofije na mariborski in ljubljanski univerzi.



Ni komentarjev:

Objavite komentar